Tejpování

Tejpování psů je v současné době velmi populární. Kineziologické tejpování se používá k podpoře svalové a kloubní funkce, dále může pomoci zmírnit bolest, zlepšit pohyblivost a rozsah pohybu kloubů, snížit zánět a podpořit hojení.

Kineziologický tejp je vyrobený z hustě tkané bavlny, která je protkaná elastickými vlákny pouze v podélném směru, proto je tejp elastický pouze podélně. Na spodní straně tejpu vhodného pro zvířata je naneseno speciální akrylové lepidlo, které dobře přilne na srst. Použití tejpů určených pro lidi není vhodné, protože se brzy odlepí, pokud vůbec na srst přilne.

Tejpování je podpůrnou metodou zvyšující a prodlužující efekt, který mají manuální metody. Tejp u zvířat nadzvedává chlupy a svrchní vrstvu pokožky, tím dochází k zvětšení prostoru, ve kterém proudí jak krev, tak lymfa. Výsledkem je lepší přísun živin, minerálů a kyslíku.

Správně aplikované tejpy pomáhají k:

• snížení tlaku a bolestivosti (tejpování vede ke snížení tlaku a bolestivosti při otoku, zánětech anebo nataženém svalu, zmenšením otoku se snižuje tlak na nervová zakončení, a tím se zmenšuje bolest),
  • zlepšení oběhu krve i lymfy (při hematomu a otocích podpora odplavení nahromaděných tekutin, nejčastěji krve a lymfy),
  • podpoře kloubů (podpora hybnosti a rozsahu pohybu kloubu, do jisté míry lze i klouby stabilizovat),
  • podpoře funkce svalů (v závislosti na směru tejpování svalů je můžeme buď aktivovat, tedy zlepšit svalovou činnost, anebo je relaxovat),
  • zlepšení uvědomění si vlastního těla (propriocepce) (proprioreceptory jsou umístěny pod kůží i ve fasciích, tejpem je stimulujeme a tak zlepšujeme vnímání těla, to je vhodné zejména pro neurologické pacienty).
Fyzio psů Otrokovice

PRŮBĚH TEJPOVÁNÍ

Tejpování je nejvhodnější aplikovat po manuálních metodách v rámci fyzioterapeutické lekce, v tomto případě je tejpování zahrnuto v ceně. Po základním zahřátí lze tejpovat psa i mimo běžnou lekci, tato služba je zpoplatněna dle velikosti psa, viz Ceník.

Tejpy nejlépe drží na krátkosrstých a méně se mastících psech. Na středně a dlouhosrstých psech jsou možnosti tejpování omezené, nicméně standardní tejpování zad je většinou bezproblémové. Vždy záleží na konkrétním jedinci. Výjimečně někteří psi tejpy nesnesou a mají potřebu si je sami sundat. Mezi kontraindikace patří otevřené a nezhojené rány a kožní onemocnění.

Objednám se